Tobbe&Mackan i Ryssland - Finaldagen

Efter den ryska marknaden gick vi till arenan för att kolla in bronsmatchen. Det hade man inte räknat med innan man åkte till Ryssland..
 
Foto: Markus Boberg

Delar av hammarbygänget kallar sig själva för IK Pluntan. På bronsmatchen sprang dom på deras ryska motsvarighet, Simbirsk drink team. 

Minst sagt avslagen match mellan Sverige och Kazakstan, övervakad av Putin och Patriarken av Ryssland. Två vidriga människor. 

När jag knallade ner till finalen möttes jag av en enorm folkmassa utanför arenan. Inte en chans att man skulle hinna in i tid. Men så fick jag syn på Bruno och några andra av mina resekamrater och stallde mig med dom. Bruno hade dock ingen tanke på att stå i kö och gick bestämt förbi hela kön, fram till säkerhetsvakterna, visade upp Sverige tröjan och sa några ord på knacklig engelska. Vakten såg förvirrad ut och svarade på ryska, växlade några ord med polisen och tillslut släppte dom in oss. Normal. "Jag har gjort så här på alla matcher" var Brunos svar på det hela.. 
 
Finska landslaget som bodde på samma hotell som oss var snälla och lånade ut deras reservtröjor till oss. Tack och bock, hyvä Suomi! Foto: Markus Boberg

Bäckman hade införskaffat den största mössan han hittade på marknaden.  

11 av 10 plus till Fanny som styrde ihop den här resan.

Prispallen: 1. Ryssland (Alexander) 2. Finland (Jag) 3. Sverige (Lennart). Tyvärr ingen gastkramande final men att få stå utomhus bland 11 000 ryssar och se deras totalt överlägsna landslag gjorde det till en upplevelse värd att minnas. Sen var det ju kul och få låtsas vara finländare i 90 minuter...
 
Sam och Markus. Efter finalen hade vi en trevlig avslutningsmiddag, Britt Lindroth (tidigare Damberg) sjöng solo och vi körde den sista delen av Robban och Stefans frågesport. 

Tommy plockade hem segern i frågesport. Grattis!
 
Uppstigning på tok för tidigt för en fyra timmar bussresa till flygplatsen i Kazan. Stundtals kändes det som att vara med i en rysk youtubevideo med snöfall, våghalsiga omkörningar och krashade bilar lite överallt. Men vår chaufför var grym och tog oss fram säkert. Från Kazan flög vi sedan till Moskva där vi mellanlandade i sju timmar. Lyckades dock få dom timmarna att passera relativt snabbt med en lång lunch, Brunos landskapsfrågesport och allmänt skitsnack på restaurangen som vi ockuperade. Sen var det två timmar flyg till Arlanda och en lika lång tågresa till Katrineholm och så var man hemma efter 20 timmar på resande fot. Puhh... 

Vilken resa det blev, . Spatziba och på återseende.
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0