Slutspel

I kväll drar äntligen slutspelet i bandy igång. Redan i kvartsfinalen så känns alla matcher väldigt spännande. 
 
Villa - Vänersborg
Spännande vänerderby som med stor sannolikhet kommer spelas inför fulla läktare. Seriesegraren Villa är den givna favoriten. Ett derby är dock ett derby och om jag var lidköpingsbo skulle jag inte våga ta ut något i förskott. Höjer ett varningens finger för IFK:s Lomanov, nu när det drar i hop sig lär han vara glödhet och förhoppningsvis (ja, jag vill att IFK ska vinna) får han sina medspelare att höja sig några snäpp till. Ska bli riktigt kul och få se dom på plats i kvartsfinal två nu på lördag.

Mitt tips: 3-1 till Villa.  

 
Bollnäs - Hammarby
Hälsingelaget valde Hammarby som har gått knackigt på slutet av serien. Bollnäs har släppt in minst mål i serien men har samtidigt genom historien haft svårt att vinna på Zinkensdamm i Stockholm. Dags och skrämma bort Zinken-spöket för gott. 
 
Mitt tips: 3-0 till Bollnäs
 

 
Sandviken - Västerås
Sandviken har inte missat en semifinal på över 20 år och VSK är regerande mästare. Ett riktigt tungviktsmöte som jag inte tror någon hade väntat sig redan i en kvartsfinal. Det här kommer bli stentufft, men jag tror på Västerås.
 
Mitt tips: 3-2 till Västerås. 
 

 
Edsbyn - Broberg
Ytterliggare ett derby där jag sätter skrällvarning på Broberg som jag tror knappast är nöjda med att bara delta i slutspelet. Skrällde i World Cup så varför inte göra det samma i ett SM-slutspel? Jag tror dock Edsbyns fartfyllda bandy blir svårstoppad över fem matcher. 
 
Mitt tips: 3-2 Edsbyn
 

Går mitt tips hem blir semifinalerna då som följande:
 
Villa - Bollnäs
Västerås - Edsbyn
 
Final
Villa - Edsbyn
 
SM:guld till Edsbyn
 

 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0