Blågul seger

Vilken match det blev! Seger till dom gula. Ja jag snackar om Sundsvalls vinst över Sirius. Skämt åsido.
Sverige spelade åttondelsfinal i VM. Hela eftermiddagen var jag nervös och väldigt pessimistisk. Men det gick vägen tillslut. Foppa fick äntligen göra mål och slutet av matchen såg jag utanför Flustret där flera 100 uppsalabor hade samlats. Jag skulle nämligen bevaka Sirius match mot Sundsvall åt Bildbyrån och behövde cykla ner mot Studenternas innan Sverige hade spelat klart. Stämningen när matchen blåstes av var overklig.
Den här matchen skulle egentligen vara Sirius första hemmamatch den här säsongen men den fick flyttas för att det hade varit för mycket snö. Det var väldigt glest på läktarna, inte så konstigt då många nog valde att fira Sveriges seger som ägde rum bara en timme tidigare.
 
Innan matchen drog igång hölls en tyst minut för att hedra en bortgången Siriussupporter.
 
En bild som användes i SVT:s sportnyttsändning. Första gången jag hade med en bild där tror jag.
 
Romain Gall tystade publiken med ett straffmål.
 
Moses deppade.
 
Sirius gamle klubbikon, Kim Skoglund, var tillbaka på Studenternas, den här gången  i GIF-tröja.
 
Sirius var nära att reducera i slutet av matchen men Sundsvalls målvakt stoppade alla försök.
 
Segerjubel för Sundsvall. Kanske blev dom inspirerade av Foppas segermål idag, han har nämligen Giffarna som moderklubb.  
 

 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0