En VM-fri kväll

Jag skulle egentligen åka ut och kolla om det gick att skatea ett spots i Gamla Uppsala. Men när jag kom dit såg jag att det var väldigt mycket bilar vid fotbollsplanen. Det visade sig vara match på gång. GUSK mot Sundbyberg. Så istället för att skatea åkte jag hem och hämtade min kamera för att fota matchen. Passande nog var det även matchfritt i VM inför slutspelet som startar imorgon.
 
GUSK och Sundbyberg låg inför matchen bredvid varandra i mitten av tabellen med endast en poängs skillnad.
 
Tror knappast någon i VAR-rummet hade missat den här straffen, men nu är det är division 2 och inte VM. Så straffen uteblev.

Istället var det Sundbyberg som någon minut senare gjorde matchens första mål. Därefter gjorde man mål från straffpunkten och på ett snyggt distansskott. 
 
Sundbybergs målvakt fick det svettigt i slutet av matchen men lyckades hålla tätt.
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0