Eskilstuna runt

Mötte upp bröderna och Vesa i Eskilstuna på lördagen. Skateboard stod på schemat. Vad annars??
 
Vi började vid den relativt nya Vilstarampen. Sveriges största miniramp tydligen. Det var stört varmt i solen och stackars Niko hade bara med sig långbyxor. Därför syns han inte till på bilden här ovanför. Han låg däckad i den lilla skugga som fanns uppe på dropphyllan. 
 
Jag tog alltså bara bilder när vi körde flat i rampen...
 
Efter någon timme vid rampen tänkte vi rulla in mot centrum. Såg dock på instagram att det skulle finnas ett DIY-spot i närheten. Det visade sig att det låg på samma ställe som "Draken", ett gammalt spots som jag vet Affe har snackat om för typ hundra år sen. Så vi drog dit först. Jag och Niko betade av varsin benlös på draken och sen körde vi lite på en polejam och en betong-qp. Ganska rackligt men roligt spots. Tack Vesa för de två bilderna på mig. 
 
Foto-Vesa och Niko chillar i skuggan. 
 
Fs feeble signerad Niko. 
 
Vesa körde också polejam innan vi drog vidare till Munktellbadet. Vi hade hört att det skulle finnas ett bra spots där. Det visade sig att hela det nybyggda området kring badhuset mer eller mindre var som en stor skateboardplaza. Mycket trevligt. 
 
Alex bonkar. 

Vesa, fakie heelflip. 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0