En hockeymatch

Fick åka iväg på jobb för Bildbyrån och Norrköpings Tidningar på onsdagkvällen. Hockeyallsvenskans sista omgång spelades i Uppsala mellan Almtuna och Vita Hästen från Norrköping. 
 
Jag har tidigare fotat väldigt lite hockey. Det blev en match när jag gick i skolan för typ åtta år sen och någon enstaka period här och där när jag jobbade på Katrineholms-Kuriren. Så jag var lite nervös för hur det skulle gå. 
 
Almtuna var redan klara för play off, något som också Vita Hästen hade chans att bli om man vann samtidigt som två andra matcher skulle få "rätt" resultat. 
 
Under en hockeymatch händer det väldigt mycket, tyvärr är sällan arenorna särskilt bildmässiga med all sin reklam och det är mer regel än undantag att domaren eller någon klubba kommer ivägen för bilden.
 
Vita Hästen kvitterade till 1-1 i den första perioden. Sen följde två mållösa perioder för de båda lagen. 
 
Målvakten fäller en Vita Hästen-spelare och får utvisning. 
 
Den första och nästan hela andra perioden fotade jag med ett 70-200 objektiv på min fullformat. Jag tyckte dock inte jag kom tillräckligt nära så jag bytte till ett fast 300 för att kunna få bättre singel actionbilder och spelarporträtt under den sista perioden. 
 
Glada Almtunaspelare efter att man hade avgjort matchen i förlängningen. 
 
Vita Hästens säsong var därmed över och man tackade sina tillresta fans. 
 
Deppigt vid Vita Hästen-båset. 
 
Det var det. Fler bilder finns att se på Bildbyrån.se
 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0