Bandy 18/19

Hela tränargänget samlat på Flustret i Uppsala. Fotat för Bildbyrån tidigare i veckan.
 
Idag drar det äntligen igång, ELITSERIEN I BANDY!!! Så här tror jag det slutar.
 
Västerås
Villa
Sandviken
Hammarby
Edsbyn
Broberg
------------
Vetlanda
Vänersborg
Bollnäs
Motala
------------
Sirius
------------
Tellus
Falu BS
------------
Frillesås
 
Åttondelar
Vetlanda - Motala
Vänersborg - Bollnäs
 
Kvart
Västerås - Vänersborg
Hammarby - Edsbyn
 
Villa - Vetlanda
Sandviken - Broberg
 
Semi
Västerås - Hammarby
Sandviken - Villa
 
Final
Västerås - Sandviken
 
Grönvita maskinen är igång igen. Varvade upp med seger i Svenska cupen, och har värvat talangfulla spelare som Robin Andersson och Joel Engström, framtida landslagsspelare.
 
Men Villa då? Ne, något guld i Lidköping blir det inte i år heller trots spetsning av truppen med både Jocke Andersson och Johan Löfstedt. Ordspråket "Villa men kan inte" kommer leva vidare. Däremot tror jag Villas damlag blir först med ett SM-guld i den föreningen, inte omöjligt att det blir redan i år.
 
Sandviken utmanar alltid om guldet och vill ha revanch efter fjolårets bleka finalinsats.
 
Jag vill inte räkna ut Edsbyn men jag gör det ändå. Två raka guld men nu är det roliga över. Bakom dom skuggar Broberg som petar bort Bollnäs från andraplatsen som Hälsinglands bästa lag.
 
Det blir slutspel i år också för Vänersborg, men man slutar inte topp åtta. Tur då att man har infört åttondelsfinaler för lag 7-10. Helt skevt att man kan spela om guldet när man slutar på en nionde och tionde plats. Kul för Motala dock att få spela slutspel, jag tycker dom hör hemma i högsta serien.
 
Sirius kommer vara minst lika bra som i fjol och hamnar återigen i ingenmansland.
 
I botten hittar vi Frillesås, Falu BS och Tellus som jag tror får spela om sin överlevnad, inte omöjligt att alla tre ryker när säsongen är över.
 

 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0