Plockade fram brädan igen

Tänkte att det var dags att ta upp mitt gamla intresse, att åka skateboard, nu när "vintern" är över. Jag gjorde ett försök för lite mer än en månad sen, det slutade med en stukad fot. I tisdags när solen värmde ordentligt och jag för första gången kände att, nu är det verkligen vår, plockade jag fram brädan igen.
 
Efter jobbat åkte jag till Jimmie i Heby. Vi åkte vidare till Avesta och deras betongpark. Jag har inte varit där på fem år, men ville minnas att den var rätt skoj. Det stämde också, men det var så jäkla mycket folk att det knappt gick att åka. Sommarvärmen hade lockat ut varenda sparkcykelåkare i Avesta kändes det som. 
 
Vi tog några varv i minirampen.
 
Efter 1,5 timme blev det middag och vi började röra oss hemåt.
 
Men innan vi åkte till Heby så stannade vi till i Sala för att se om DIY-spotset jag körde på sommaren 2015 fanns kvar. Ljuset var så där nice som det bara är under kvällar i april, så passade på att ta lite fler bilder.
 
Stället var något slitnare än senast jag var där, men helt klart åkbart. Personligen föredrar jag ett ställe som det här framför en perfekt betongpark. 
 
 
Jag gjorde enda tricket jag kan för tillfället. Det blev en lyckad tisdagkväll. Nästa tur med brädan blir nog inom en inte allt för avlägsen framtid.
 

 

RSS 2.0