Tobbe&Mackan i Ryssland - Marknad och kohuvuden

Söndag 7/2. Fick vid frukost höra att det tydligen skulle finnas en marknad någonstans i centrala Ulyanovsk. Vi bestämde oss för att leta reda på den.

Efter lite kommunikationsmissar med olika ryssar på gatan så hittade vi rätt tillslut. 

Vad som till en början såg ut som en väldigt liten marknad med bara några få plåtskjul med diverse kläder visade sig vara större än väntat. Jag vet inte äns om jag han se allt, det var som att gå runt i en labyrint. 
 
Hamnade av en slump inne i en gigantisk lokal (eller hangar är ett mer passande ord) där det kryllade av människor och slaktare. Titt som tätt hörde man hur höga dunsar ekade i lokalen, vände mig om och såg hur en av slaktarna stod och högg ett kohuvud i tre delar med en yxa av modell större. "Normal".
Gick omkring där inne en stund och bara förundrades över denna kulturkrock. Passade på att köpa med mig en burk rysk kaviar för det överkomliga priset 20 kr.

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0