Bandytipset

Bandysäsongen är äntligen igång! Något försenat kommer därför här mitt bandytips.
 
Elitserien
Sandviken känns ganska given som segrare (dock tror jag inte man vinnar slutspelet) och därefter skuggar fyra lag som kan göra upp om plats 2-4. Därefter har vi Bollnäs som med god marginal kommer hamna ovanför slutspelsträcket men inte vara tillräckligt bra för att hota om topp fyra. Även Broberg och Vänersborg tror jag kan känna sig säkra som slutspelsslag. I år var det tänkt att åttondelsfinaler skulle införas, så blev inte fallet och för trion Sirius, Vetlanda och Kalix blir det ett långt uppehåll innan nästa säsong. På kvalplats hamnar Tellus och Tillberga och där tror jag framförallt Tillbergas unga lag kan få det tufft. På sista plats hamnar Motala, säsongens säkraste tips. 

Sandviken
Edsbyn
Villa Lidköping
Hammarby
Västerås
Bollnäs
Broberg
Vänersborg
--------
Vetlanda
Sirius
Kalix
--------
Tellus
Tillberga
--------
Motala
 
Allsvenskan
I år är Allsvenskan en riktig ALLsvenska efter sammanslagningen av norr- och södergruppen. Tyvärr utan Katrineholm som inte lirar i någon av landets två högsta serier för första gången någonsin. Ledsamt...

Fjolårets åtta bästa lag från norra och södra serien kommer i år möta varandra i vad som på förhand känns som en väldigt rolig och spännande serie. För första gången på länge kommer vinnaren av Allsvenskan avancera direkt till elitserien. Mitt tips hamnar på Falu BS. Främsta utmanare tror jag blir Nässjö som kommer göra allt för att undvika kval, man har ett rent utsagt bedrövligt kvalfacit. Därefter kommer Ljusdal som visserligen har tappat bra spelare, men jag tycker man ska vara ett topplag ändå! På plats 4-7 är det svårtippat, alla lag är bra och har potential för kval och jag blir inte överraskad om deras slutplaceringar ser annorlunda ut än mitt tips. Nora överraskade i fjol men i denna längre och tuffare serie kommer man nog inte orka med en hel säsong. Kvartetten Västanfors, Borlänge, Boltic och Lidköping känns för stabila för att hamna på negativt kval men inte tillräckligt starka för att hamna högre i tabellen. UNIK och Tranås får kvala, jag tror också man klarar det galant. På nedflyttning har jag placerat Gustavsberg, jag vet, det borde inte hända eftersom man har lyckats undvika det i alla år. Men nu är nog den allsvenska eran över. Åby vet jag inte så mycket och jag placerar dom sist enbart för att dom är nykomlingar. 
 
Falun
--------
Nässjö
Ljusdal
--------
Örebro
Gripen
Kungälv
Frillesås
Nora
Västanfors
Borlänge
Boltic
Lidköping
--------
UNIK
Tranås
--------
Gustavsberg
Åby
 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0