Bordtennis-SM i Köping

Åkte till Köping för att bevaka SM i bordtennis åt Bildbyrån. 
 
Ungefär så här kände jag för ljuset i hallen. Men värst var nog det knallröda golvet. Men eftersom jag kan bestäma helt själv här på min blogg så kommer här en sammanfattning i svartvitt.
 
Först ut på schemat var damernas dubbel. Jag var på plats redan någon timme innan och fotade några semifinaler. Min erfarenhet av pingisfoto är väldigt begränsad, så behövde värma upp lite. 
 
 
 
Det blev seger för Linda Bergström och Filippa Bergand som senare på dagen mötte varandra i singelfinalen. 
 
Under tiden jag fixade lite bilder från damernas dubbelfinal började herrarna spela. Och det gick i ett rasande tempo, helt plötsligt hade nästan två set passerat och jag fick bege mig till bordet för att få några rutor. Typ fem minuter senare var matchen över efter tre raka set. 
 
Seger till Elias Ranefur och Simon Arvidsson.
 
Bergström vann även singelklassen. Senare i sommar väntar OS i Tokyo. 
 
Herrarnas final mellan Anton Källberg och Truls Möregårdh. Den förstnämnda drog ifrån med en 2-0 ledning.
 
Men Möregårdh kämpade sig tillbaka.
 
Huvudbry för Källberg.
 
Möregårdh ångade på i fyra raka set och vann SM-guldet.
 
 

 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0