Bandy bandy

Två veckors uppehåll mitt i vintern är för mig helt orimligt. Men att envisas med att börja säsongen redan i oktober när knappt löven fallit från träden och spela 6 matcher på 14 dagar i slutet av december och början av januari (varav fyra på hemmaplan!!) går bra.....
 
Nåväl, slut på gnäll. I helgen är det äntligen dags igen för bandy på Studenternas. Inser att jag inte postat några bandybilder sedan i november så här kommer en liten genomgång.
 
9/1. Sirius mot Vetlanda. Ett sömnpiller till match om jag minns rätt. 4-4 slutade det.
 
Den 5/1 var det året kallaste match när Motala var på besök. -15 minusgrader och lite snöfall på det. Det stod länge och vägde men så på matchens sista skott gjorde Sirius 3-2.
 
Då blir man så här glad...
 
 
 
 
 
Och på läktaren åkte kläderna av.
 
Den 28/12 kom Frillesås förbi med sina svävande klubbor.
 
 
Det slogs lyror mer eller mindre hela första halvlek på grund av den sandpappersliknande isen.
 
 
I andra halvlek var det istället kanonfin dribbelis och poängen delades broderligt. 3-3.
 
20/12. Strax före jul var Gripen på besök. 
 
Sirius bjöd på mängder av mål.
 
 
 
Och efter 90 minuter drog Anton Andersson igång "Vi står pall utan hall".
 
12/12 Jag lämnade kameran hemma (eller ok, dom stora objektiven i alla fall) och var moraliskt stöd åt Markus när SAIK och Sirius bjöd på en riktigt spännande match.
 
28/11. Härligt vinterväder när Edsbyn kom på besök. Det var nog få i publiken som sett en så blek insats av hälsingarna på Studenternas tidigare. 6-2 seger till Sirius.
 
 
 

 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0