Volleyboll Grand Prix

Skulle egentligen sitta bildredaktör i söndags men blev istället erbjuden att plåta lite volleyboll istället. Det tackar man ju inte nej till, speciellt då det var på Fyrishov. Inte varje dag man har gångavstånd till jobbet. Finalerna i Grand Prix gick av stapeln. En turnering som spelas mitt under säsongen där Elitseriens fyra bästa lag på dam- och herrsidan gör upp. 
 
Volleyboll hör inte till de sporterna jag fotar särskilt ofta. Det har väl hänt typ tre gånger tidigare under tiden jag vikarierade till och från på Kuriren. Grand Prix 2014, SM-slutspel 2014 och en match i Vingåker 2015
 
 
 
Herrfinalen spelades mellan Floby och Hylte. De sistnämnda vann. 
 
 
Efter att ha spenderat mer eller mindre hela herrfinalen på försöka lista ut hur jag skulle plåta så var jag lite varmare i kläderna när damerna drog igång.
 
Hylte var i final även på damsidan och ställdes mot Örebro.
 
Hylte hade mer eller mindre avgjort finalen när Örebro stod för en sjuk vändning och vann tre raka set.
 
 
Pokaeln till närkingarna.
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0