BMX-Jam

Jag och Affe rullade ner till Linköping i hans Golf på lördags kvällen. Det var dags för BMX jam, och peppet var på topp. Tråkigt nog så skönk peppet kanska snabbt då vi kom fram.

Min förkylning och onda knä förstörde kvällen ganska snabbt. Jag som var väldigt sugen på att få cykla igen efter ett par måndaders uppehåll fick istället söka mig till biljardbordet. Det blev också en hel del häng i soffan för att lyssna på Geskes alla historier och funderingar. Geske måste vara den coolaste bmx:aren som finns. Ni kan ju kolla in hans hemsida så förstår ni kanske varför.

När själva tävlingen drog igång så hände en otäck olyka. En av bmx:arna fick bakåtvikt när han flög över 2-meters spinen och landade på nacken. Fallet var nog på minst tre meter. Jag missade fallet men såg det senare på film, det såg riktigt läskigt ut. Som tur var kom ambulansen ganska snabbt och vad jag har hört så fick killen göra en ryggoperation.

Efter olyckan skönk stämmningen på jamet rätt ordentligt, så jag och Affe bestämde oss vid två tiden för att åka hem till Katrineholm.



RSS 2.0