30 plus på Tunavallen

27 juli. Mitt i sommarens värmebölja spelade AFC Eskilstuna mot Hammarby. Jag tog plats i skuggan med mina kameror och en flaska med vätskeersättning.
 
Tankovic bad till högre makter efter kyla och många mål.
 
Tankovic hoppade igenom AFC-försvaret.
 
Men det var AFC som överraskande tog ledningen. 
 
Först kvitterade Nikola Djurdjic, fem minuter senare gjorde Alexander Kacaniklic ledningsmålet och innan paus assiterade han Djurdjic till det tredje målet. Två spelare jag funderade på att byta in i mitt fantasy-lag. Gjorde jag det? Nej....
 
Jag satsade istället på Imad Khalili som hade kunnat gjort fyra mål om han bara hade siktat in sig lite bättre.
 
Det blev tillslut ett mål som betydde 1-4 till Hammarby. 
 
Djurdjic fullbordade förnedringen med ett hat-trick som betydde 1-6. 
 
När domaren blåste av matchen var det svårt att se vilket lag som just hade vunnit. Alla föll nämligen ner till marken av ren utmattning. Något som vanligtvis bara det förlorande laget gör. 
 
 
Mer eller mindre hela Tunavallen var grönvit. Inte alla lag som har lika stort stöd på bortaplan som på hemmaplan. 
 
Djurdjic bjöd på allsång innan han tackade för sig och jag sprang in till ett bastuvarmt pressrum och skickade iväg bilder till Bildbyråns alla kunder. 
 

 
 
 

RSS 2.0