Brynäs - Frölunda

Lördag 27/11. Ikväll var det riktigt kämpigt i båset. När jag jobbar skickar jag alltid bilder direkt från kameran till bildredaktören som lägger ut bilderna i arkivet under matchens gång. Det går oftast smärtfritt, men kan vara lite trögt om det är mycket publik. Men idag strulade det utöver det vanliga. Allt var frid och fröjd och funkade som det skulle innan match. Men när pucken släpptes och första bilden skulle skicka gick det inte.. Jag testade tre olika nätverk, ändrade till att bara skicka jpg istället för RAW. Men det hände inget alls med sändningen. Tillslut gick en jpg iväg men sen var det stendött igen. Det slutade med att jag under matchen fick slänga in bilderna i datorn först och sen skicka vidare därifrån. Men då följde inte ljudfilerna med info om spelarna med.... 
 
Mot slutet av matchen fick jag iväg någon enstaka bild från kameran och efter slutsignal när publiken lämnade gick det snabbt och felfritt att få iväg bilderna...Otroligt störigt då det tar mycket energi som man hellre skulle lägga på att fokusera på matchen.
 
Antar att dom surrar om vem som har bäst mustasch. 
 
Frölunda fick jubla flest gånger. 
 
Deppigt efter att Brynäs släppt in ett mål i övertidsperioden. Förlust med 4-3 mot serieledarna är åh andra sidan inte fy skam, en poäng blev det i alla fall. Efter matchen började jag leta efter ett nätverksuttag och till min stora glädje fanns det ett nere vid båset som dessutom fungerade! Så nästa match är det jag som tar med mig 7 meter nätverkskabel och förhoppningsvis slipper fortsatt strul med att skicka bilder direkt från kameran..
 

 
 

 
 
 
 
 

RSS 2.0