Sirius - Häcken

För varje match som går så tar den nya arenan allt mer form. Att man bygger bort den här bakgruden på Studenternas är för mig helt obegripligt. Det är också för mig helt obegripligt att man bygger en arena för nästan en halv miljard med en kapacitet på 10 000 åskådare för ett lag som på sin höjd kanske lockar hälften till sina matcher. Nåväl, slutklagat från den här gången. Sirius spelade match mot Häcken från Hisingen, den tredje matchen jag bevittnade på plats och precis som de tidigare gångerna släppte Sirius in fyra mål. Det blir väldigt svårt att vinna matcher om blåsvart ska fortsätta så här. 
 
Celik hittade målet, det hade han gärna fått göra lite tidigare på säsongen när jag hade honom i mitt fantasylag. 
 
Trevlig stämning mellan supportrar och polisen just nu i fotbollssverige...not. Känns som en tidsfråga innan det går riktigt illa.
 

RSS 2.0