En halvlek bandy

I lördags fick jag se Katrineholm besegra Kalix i den inledande omgången av Supercupen. Ungefär samtidigt som jag lämnade jobbet i Gävle började matchen nere i Uppsala. Det stod 4-0 till rödblått när jag kom fram. Fick i alla fall se två mål och nästan hela andra halvlek. Det räckte gott nog, jag hade inga varma skor, långkalsonger eller vinterjacka med mig.
 
Katrineholms junisar levererade. Nyförvärvet Ludwig Westerling (16 år) serverade Gustav Danielsson (17 år) som lurade upp allt och alla på läktaren och gratulerades sen av "rutinerade" Olle Ekholm (18 år). Även Doktare junior hittade nätet i första halvlek. Framtiden ser ljus ut! 
 
Ett annat nyförvärv, Gustav Mattsson, blev KVBS sjätte målskytt i matchen som slutade 6-2. Jag ska erkänna att jag har varit lite orolig efter alla spelartapp inför den här säsongen. Men efter det lilla jag fick se igår är jag försiktigt optimistisk.
 

 

RSS 2.0