SM-final i bordtennis

Bordtennis hör inte till de sporterna jag fotar särskilt ofta. Senast var för drygt två år sen på SM i Köping. Men nu var det dags igen. SM-final två i en bäst av tre serie mellan Söderhamn och Eslöv. Söderhamn vann första matchen så en seger inför hemmapubliken på onsdagkvällen skulle innebära SM-guld. 
 
Kvällens skådeplats.
 
Eslövspelarna väntar på att få göra entré.
 
 
Första finalen slutade med 4-3 seger till Söderhamn och man fortsatte på vinnarspåret i första matchen. Sen tog Eslöv över med tre raka segrar.
 
 
 
Kosiba hamnade i ett gyllene läge för att spela hem segern för Eslöv. Med 2-0 i set och ledning med 7-4 i det tredje talade mycket för att det skulle bli en tredje avgörande final på torsdagen. 
 
Men Söderhamns japan Uezu stod för en galen vändning.
 
Möregårdh trodde inte sina ögon.
 
Men fortsatt ledning med 3-2 för Eslöv.
 
På bordet bredvid spelades kvällens sjättematch.
 
Och även den vann Söderhamn som nu tvingade fram ett dubbelmöte. 
 
 
Precis som i den första finalen tidigare i veckan skulle det hela avgöras med ett dubbelmöte. Jarvis/Möregårdh mot Brodd/Uezu. 
 
Med ordentligt support från läktaren kunde Söderhamn vinna den avgörande matchen i två raka set. Precis när den avgörande bollen var vunnen och Brodd och Uezu vände sig om för att jubla vällde publiken in på planen. En av sargerna for rätt upp på min kamera så istället för en jubelbild blev allt bara svart och jag fick en bula i huvudet på köpet. 
 
Här hade jag alltså tänkt mig det avgörande jublet men den här närbilden på pingissargen var allt jag fick.
 
SM-guld till Söderhamn.
 
Silvermedalj till Möregårdh och gänget i Eslöv.
 
 

 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0